9 Mayıs 2012 Çarşamba

Üçüncü Gün

     


Devrim ancak şimdi mümkündür, gelecekte değil. Yenilenme bugündür, yarın değil. İşin zor yanı, çoğumuzun anlamaya niyetinin olmaması, çünkü anlarsak bunun hayatımızda bir devrime yol açacağından korkuyoruz ve karşı koyuyoruz. Zamanın önümüzdeki zorluktan kurtulmanın bir yolu olmadığını gören ve dolayısıyla yanlış olandan kurtulmuş bir insan, doğal olarak anlamaya niyetlidir; o yüzden de zihni kendiliğinden sessizdir, zorlama olmadan, çaba olmadan. Zihin dingin ve sakin olduğu, herhangi bir cevabı veya çözümü aramadığı, ne karşı koyduğu ne de kaçındığı zaman – ancak o zaman bir yenilenme olabilir. Çünkü o zaman zihin doğru olanı algılayabilir. İnsanı özgür kılan gerçektir, sizin özgür olma çabanız değil.

Jiddhu Krishnamurti / İlk ve Son Özgürlük

İleri Web 2.0 Uygulamaları 

  • İnternet Teknolojileri:  İleri Web 2.0 Uygulamaları 
  • Anket oluşturma, Yayınlama, İzleme ve Değerlendirme 
  • Varolan Uygulamalar (Blog, Wiki, Sosyal Ağlar) 
  • Sanal Sınıf Uygulamaları (Senaryo oluşturma, kurma) 
  • Sanal Sınıf Yönetimi (Grup oluşturma, Tartışma alanı, e-sınav, İzleme, Değerlendirme) 
  • Web 2.0 Araçları: Doküman Oluşturma, Paylaşma, Yayınlama . (e-kitap, broşür, dergi) 
  • Web 2.0 Araçları: Widget, Gadget Araçları ( Oluşturma, Yayımlama.) 

17 yorum:

  1. Çok verimli geçen ve benim için saat:24.00 de biten yol arkadaşlarımızı çalışırken bıraktığım bir bir çalışma günü daha. Zihin haritalama,akış diyagramı için uygun web siteleri ve diğer paylaşımlar.İnsanın ufuk çizgisi kendi evrenini çizgilerinin çok üzerine çıkaran bir gündü.Öncelikle elbette Adnan ve Pervin hocalara ek olarak ,Turan ve Dilek güne önemli katkıları oldu.hep duyageldiğim blop uygulamasını gecenin 23.45 inde öğrendim. İlginç ve insanı tanımaya dönük,insanın kendisini bir şekilde anlatması ve arkadaşını tanımlaması yönünde birazda deneysel psikoloji bilgisi gerektiren bir uygulama. Teşekkürler hocalarım. Teşekkürler Çayeli grubu.

    YanıtlaSil
  2. ÜÇÜNCÜ GÜN DAHA İYİ DİĞER GÜNLERE GÖRE.KAFAM RAHATLADI ÇÜNKÜ İÇİ GEREKSİZ YADA DÜNYEVİ ŞEYLERLE FAZLACA DOLUYDU.BİR ŞEYLER ÜRETME KATILMA ADINA VERİMLİ ÇALIŞMALAR YAPTIM.ADNAN BET , PERVİN HANIM VE TÜM EKEİP ARKADAŞLARIMA ANLAYIŞINDAN VE KATKILARINDAN DOLAYI MİNNETTARIM.TEŞEKKÜRLER...

    YanıtlaSil
  3. İleri web uygulamaları konusunda yeni şeyler öğrenmek güzeldi.Bize yeni ufuklar açtı.
    Bu arada gerçekleri öğrenmek ve görmek bana özgürleşme yolunda önemli bir yol almamı sağladı.
    Tüm yol arkadaşlarıma teşekkürler!

    YanıtlaSil
  4. Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Kursumuzun üçüncü gününde zevkle dinlediğimiz İleri Web 2.0 Uygulamalarının anlatıldığı İnternet Teknolojilerinden İleri Web 2.0 Uygulamalarından Anket oluşturmadan tutunuz da yayınlamaya kadar hatta ve hatta izleme ve değerlendirme olsun varolan uygulamalar (Blog, Wiki, Sosyal Ağlar), Sanal Sınıf Uygulamaları (Senaryo oluşturma, kurma), Sanal Sınıf Yönetimi (Grup oluşturma, Tartışma alanı, e-sınav, İzleme, Değerlendirme), Web 2.0 Araçları ile Doküman Oluşturma, Paylaşma, Yayınlama. (e-kitap, broşür, dergi) Web 2.0 Araçları: Widget, Gadget Araçları ( Oluşturma, Yayımlama.) nın anlatıldığı konular dördüncü güne taştı. Üçüncü günün dördüncü güne taşması ve her dakikasının dolu dolu geçmesi çalışmalarımızın belli zaman aralıkları ile kısıtlanmayacağı kanaatini pekiştirdi. Çalışma gurubumuzun bu inanç ve ruhla aşamayacağı hiçbir tümseğin olmayacağı ve amacımıza ulaşacağımız kanaatindeyim.

    YanıtlaSil
  5. Üçüncü gün kendi açımdan daha verimli geçti. Kurs da öyleydi. Çünkü gece uykum gelinceye kadar çalıştık. Çok şeyler öğrendik. Belki biraz da pekiştirdik. Kurstaki arkadaşlardan çok şey öğrendik. Etkileşim fazlaydı. Herkese teşekkür ediyorum. Doluyoruz, yenileniyoruz. Öğretebileceklerimiz dolduktan sonra bizden taşanlar olacaktır diye düşünüyorum. Bu nedenle burada iyi dolup kendim üzerine yapacağım ilavelerle taşmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Sadece resim yüklemek istedim de denemek için...

    YanıtlaSil
  7. Bu gün diğer iki günün üzerine + olumulu katkı sağlayan bir çalışma proğramı gördük. Günün sonunda İzmir Grubumuzun yapmış olduğu örnek bir grup çalışması bizi son derece mutlu etti. Ekip çalışmasının etkisini gördük. Gece geç vakitte yapılan Grup İçi Rol Dağılımı çalışması ise ayrı bir güzellik kattı. Bu arada Aysevin hocahanımın bu çalışmada çok alınganlık göstermesi beni son derece fazla üzdü. Kendisini bu anlamda kırdığımı düşünyorsa son derece fazla üzüldüğümü bilmesini isterim....İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alaattin hocam; ünlü düşünür alaattin sarı derki:" her insanın bir alınganlık saati vardır"...buna karşılık her insanın da kendini yeterince ifade edemediği anlar da vardır,bunlar çakışınca sıkıntı başlar...biz bir aileyiz acısıyla tatlısıyla...yine yeniden görüşmek dileğiyle...

      Sil
  8. 3. gün kazandıklarım;
    - Neden yerine nasılı rehber edinmek,
    - İleri web yaklaşımlarını aktif kullanmak
    - Scope davasının değişimdeki önemi
    - Milgram deneyinin insanları düşünme noktasında nasıl ters yüz ettiğini,
    - Luddite hareketinin takım çalışmasına ve liderliğe verdiği yön,
    - Wiki sayfasında anlamadıklarıma son noktayı koymanın huzuru,
    - Blob çalışmasının blogla ilgisinin olmadığı
    - Gece 01'de dahi dersin olabileceği
    - 23:30'da arayan eşime dersteyim dediğimde, bu saatte ders mi olur diyerek beni iyi bir yalancı olarak nitelendirdiği:)

    Zamanın nasıl yetmediğinin en güzel örneğidir bu hafta... Özetle kendimi yeniliklere bir adım daha atmış olarak görüyorum. Saygı ve hürmetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çalışmanın önemli kazanımlarından birisi de Selçuk hocamdı.Değerlendirmeleri eğitimci, yaklaşımları çağdaş öğretmen merkezliydi.

      Sil
  9. 21. yüzyıl teknolojileri hakkında bilmediğimiz uygulamaları tanıdık özellikle insan beyni örnek alınarak geliştirilen zihin haritaları yoluyla öğrenme uygulamaları çok ilgimi çekti bunları kullanmanın öğrencilerin ilgisini çekeceğini bunun da başarıyı olumlu etkileyeceğini düşünüyorum. malum dikkati çekme eğitimin başarısı için yapılacak ilk önemli iş
    sonrasında kendi wiki sitemizi geliştirme uygulamaları yaptık. herkesin grupta nasıl göründüğünü değerlendirdiğimiz çok zevklki bir uygulama ile de izleyici yönüm hem ben hem grup tarafından tesbit edilmiş oldu.

    YanıtlaSil
  10. Bugün kursumuzun dördüncü günü. Her gece günün değerlendirilmesini yapmamız gerekirken, gece geç vakitlere kadar grup arkadaşlarımızla birlikte olmaktan yalnız kalıp, yazmayı aklıma bile getirmemişim.Zaman o kadar hızlı geçmiş ki. Ben mutlu olduğum zamanlarda zaten zaman kavramını anlamıyorum. Gelmiş mi? geçiyor mu? Ben o an sevdiğim insanlarla bir aradayım ya.. Kursa çağrıldığımı Adnan Hocamdan duyunca uçtum.O an engel olunsa yırtıcam dağları. Engel tanımıyorum. Bu ne heyecan , bu ne mutluluk..Aklıma ne kurs açmadığım ne de teknolojiden anlamadığım geliyor.Çok sevdiğim Pervin Hocam, Bu lider kitlesini peşinden tek bir kelimeyle sürükleyebilen Adnan hocam , Leylam, Recep, Veysi, kardeşim Değerli Bilge,Derya, Hıfsı Hocamı göreceğim. Ama kurs başladığında işte o zaman mahcubiyetim de başlıyor. Adnan Hocam yüzüme bakmasın ya.Bana birşey sormasın..İçimde gelgitler başlıyor.Keşke buraya geldiğimde bize bu kadar emek veren gece yarılarına kadar bizim için çalışan hocalarıma layık olabilseydim.Yoldaşlarım dediği insanların hepsi de ayrı bir teknoloji kurdu.Teknoloji Liderliğinde uzman olmuşlar. Hepsinin de yolunun açık olduğunu görüyorum.. .Off benim yolumsa patika.. Birinci gün heyecanlı mutlu ve özlemlerin giderildiği ve gene her zaman ki gibi Adnan Hocamın , Pervin Hocamın beş gün boyunca yapılacak etkinleri anlatması ve sonra bizim grup içinde çalışmalarımızla geçti. Ben hala çok mutlu ve aklım nerde olduğu belli olmayan bir halde. Yetişemiyorum hızlarına. valla ya yaşlandığımdan , ya da eskiden beri böyleymişim de iyi yutturmuşum halindeyim. Anlatılanları aklımda tutamıyorum. Kendime kızıyorum. İçimden neler söylediğimi bir bilseler… Sürekli tekrar yapmam gerekiyor.. Bu arada yeni tanıdığım beni Ağlatan Alaattin Hocam , Güldüren Serkan Hocam , Mustafa Hocam benim kazancımdı. Teknoloji Eylem Planı yapmaya çalışmak becerememek, s onra da bu plan yüzünden 3.gün Doğruları duymak , duygulanmak, ağlamak, beni utandırdı. Ama Turan Hocamın ve Dilek hocamın Web.2.0 araçlarını tekrar anlatması ve Wikispace sayfasını tanıtması diğer bir kazancım oldu. Bu gün kursumuzun 4. Günü bitti. Yarın da gelecek.. Oh kurtuldum sıkıntıdan diyeceğim sanıyordum,hayret gene çok üzülüyorum.. B u insanları çok seviyorum. Bu sevgiyi bize aşılayan Adnan Hocama, Pervin Hocama saygı duyuyorum. Bu yoldaşlarınız sizi o kadar çok seviyor ki… Gittikleri yerlerde siz varmış gibi çalışacaklarına inanıyorum. Birde kendime inansam her şey halolacak…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana ne desem bilemedim ama,,, ilk bu grupla Mersin'de tanıştığım zaman Tuba YILMAZ grup arkadaşımdı ve onunla iki kişilik bir grup etkinliği yapmıştık. Bana grup ismimiz ne olsun deyince, o zaman daha minicik olan kızı Elvin aklıma geldi. Ve grup Elvin olsun dedim. Zaman geçti biz yine birlikteyiz Elvin'de bizimle ve o da bizim arkadaşlığımızla birlikte büyüyor. İşte bu grubun özeliği bu. Buraya gelmiş olmam iş yükümü kat kat artırdı ama hiç dert etmiyorum. Teknolojiyi ne kadar öğrendiğimi de fazla önemsemiyorum. Benim için önemli olan buradan giderken cebime koyduğum DOSTLUKLARDIR.. Seni Seviyoruz ..........

      Sil
    2. Aysevin hocam,ne kadar güzel ve içten cümleler kurmuşsunuz. Teşekkürler.

      Sil
    3. leylam...işte kilit kelime bu...sözün bittiği yer,ifade becerisini kendinde taşıyan,etki bırakan gülünce gözlerinin içi gülen güzel insan Serkan Kurt' un da dediği gibi biz seni seviyoruz...bizler yani hepimiz birbirimizi seviyoruz...

      Sil
  11. Bizlere bir anahtar daha kazandırdığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. bilişsel anlamda ceplerimiz doldu evet,benim taşlarım cebimi aştı düşmeye bile başladı,uzun soluklu bir çalışma bizi bekliyor,yine kafalarımız karıştı açıkçası...ama asıl ve en önemlisi dost kazandık,var olanı pekiştirdik...saatlerce birlikte güldük,birlikte kızdık,aynı yolda aynı ülkünün peşinde koştuk,baktığım yön yeni nesillerdi,onlara içinde kalp olan his olan makineleşmemiş bir gelecek bırakmaktı...bu konuda hepimiz istekli koşulsuz kabullüydük çünkü yaptığımız işi seviyor daha ne katabilirizi sorguluyorduk;bu kadar duygunun birleştirdiği aydın topluluğuydu içinde bulunduğumuz,kenetliydik birbirimize...mutluyduk da birlikteyken...

    YanıtlaSil

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews